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dc.contributor.author Universidad San Marcos
dc.date.accessioned 2020-04-04T00:47:48Z
dc.date.available 2020-04-04T00:47:48Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/506/313
dc.description Globalization, advances in TIC´s and telecommunications, as well as the increasing integration of markets create new business opportunities for companies. The global dimension poses new challenges and questions for managers, forcing them to introduce geographic variables into business strategies. The reading raises the following question: Should the organization operate or move to other latitudes in order to obtain greater competitive advantages? In order to answer it, the subject of competition in foreign markets and its different edges is tackled, in order to provide inputs to generate an answer. es
dc.description.abstract La globalización, los avances en las TIC´s y las telecomunicaciones, así como la creciente integración de los mercados crean nuevas oportunidades comerciales para las empresas. La dimensión global plantea nuevos retos y preguntas para los directivos, lo cual obliga a introducir variables geográficas en las estrategias empresariales. La lectura plantea la siguiente pregunta: ¿Debe la organización operar o trasladarse a otras latitudes con tal de obtener mayores ventajas competitivas? Para contestarla se aborda el tema de la competencia en los mercados extranjeros y sus distintas aristas, con el fin de brindar insumos para generar una respuesta. es
dc.language.iso es es
dc.publisher Universidad San Marcos es
dc.relation.ispartofseries LEC ADM EMP;0010 2015
dc.subject Mercados extranjeros es
dc.subject Ventajas competitivas es
dc.subject Administración estratégica es
dc.subject Estrategia empresarial es
dc.title Competencia es
dc.type Lectura es


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