dc.contributor.author |
Universidad San Marcos |
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dc.date.accessioned |
2020-04-04T00:47:48Z |
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dc.date.available |
2020-04-04T00:47:48Z |
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dc.date.issued |
2015 |
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dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/506/313 |
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dc.description |
Globalization, advances in TIC´s and telecommunications, as well as the increasing integration of markets create new business opportunities for companies. The global dimension poses new challenges and questions for managers, forcing them to introduce geographic variables into business strategies. The reading raises the following question: Should the organization operate or move to other latitudes in order to obtain greater competitive advantages? In order to answer it, the subject of competition in foreign markets and its different edges is tackled, in order to provide inputs to generate an answer. |
es |
dc.description.abstract |
La globalización, los avances en las TIC´s y las telecomunicaciones, así como la creciente integración de los mercados crean nuevas oportunidades comerciales para las empresas. La dimensión global plantea nuevos retos y preguntas para los directivos, lo cual obliga a introducir variables geográficas en las estrategias empresariales. La lectura plantea la siguiente pregunta: ¿Debe la organización operar o trasladarse a otras latitudes con tal de obtener mayores ventajas competitivas? Para contestarla se aborda el tema de la competencia en los mercados extranjeros y sus distintas aristas, con el fin de brindar insumos para generar una respuesta. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
Universidad San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC ADM EMP;0010 2015 |
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dc.subject |
Mercados extranjeros |
es |
dc.subject |
Ventajas competitivas |
es |
dc.subject |
Administración estratégica |
es |
dc.subject |
Estrategia empresarial |
es |
dc.title |
Competencia |
es |
dc.type |
Lectura |
es |