dc.contributor.author |
Universidad San Marcos |
|
dc.date.accessioned |
2020-04-03T22:16:39Z |
|
dc.date.available |
2020-04-03T22:16:39Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/506/312 |
|
dc.description |
The changing business situation demands that organizations engage in a constant process of improvement, analysis and reinsertion of their strategies; to address this situation, the reading suggests that the analysis should focus on five questions related to the functioning of the current strategy, the SWOT analysis, the prices and costs of the company, the position against the main rivals and the role of the board of directors with respect to the aspects of greater attention. |
es |
dc.description.abstract |
La cambiante coyuntura empresarial demanda a las organizaciones involucrarse en un proceso constante de mejora, análisis y reinserción de sus estrategias; para abordar tal situación la lectura plantea que el análisis debe centrarse en torno a cinco preguntas relacionadas con el funcionamiento de la estrategia actual, el análisis FODA, los precios y costos de la empresa, la posición frente a los principales rivales y el papel de la junta directiva frente a los aspectos de mayor atención. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
Universidad San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC ADM EMP;0009 2015 |
|
dc.subject |
Posición competitiva |
es |
dc.subject |
Proceso de mejora |
es |
dc.subject |
Administración de empresas |
es |
dc.subject |
Administración estratégica |
es |
dc.subject |
Estrategia empresarial |
es |
dc.title |
Posición competitiva |
es |
dc.type |
Lectura |
es |