DSpace Repository

Posición competitiva

Show simple item record

dc.contributor.author Universidad San Marcos
dc.date.accessioned 2020-04-03T22:16:39Z
dc.date.available 2020-04-03T22:16:39Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/506/312
dc.description The changing business situation demands that organizations engage in a constant process of improvement, analysis and reinsertion of their strategies; to address this situation, the reading suggests that the analysis should focus on five questions related to the functioning of the current strategy, the SWOT analysis, the prices and costs of the company, the position against the main rivals and the role of the board of directors with respect to the aspects of greater attention. es
dc.description.abstract La cambiante coyuntura empresarial demanda a las organizaciones involucrarse en un proceso constante de mejora, análisis y reinserción de sus estrategias; para abordar tal situación la lectura plantea que el análisis debe centrarse en torno a cinco preguntas relacionadas con el funcionamiento de la estrategia actual, el análisis FODA, los precios y costos de la empresa, la posición frente a los principales rivales y el papel de la junta directiva frente a los aspectos de mayor atención. es
dc.language.iso es es
dc.publisher Universidad San Marcos es
dc.relation.ispartofseries LEC ADM EMP;0009 2015
dc.subject Posición competitiva es
dc.subject Proceso de mejora es
dc.subject Administración de empresas es
dc.subject Administración estratégica es
dc.subject Estrategia empresarial es
dc.title Posición competitiva es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account