dc.contributor.author |
Universidad San Marcos |
|
dc.date.accessioned |
2020-04-02T22:56:59Z |
|
dc.date.available |
2020-04-02T22:56:59Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/506/309 |
|
dc.description |
Reading that addresses the definition of a strategy at the business level in order to fulfill a certain purpose, posing elements such as the initial assessment, the current situation, key perspectives, strategic approaches, among others. It is established that the business world is no stranger to ethical principles, which is why strategy is intertwined with ethics. It is proposed that a business strategy should not contradict universal ethical principles, since doing so would lead to a contradiction. |
es |
dc.description.abstract |
Lectura que aborda la definición de una estrategia a nivel empresarial con el fin de cumplir determinado propósito, planteando elementos como la evaluación inicial, la situación actual, las perspectivas claves, los planteamientos estratégicos, entre otros. Se establece que el mundo de los negocios no es ajeno a los principios éticos, razón por la cual se entrelaza la estrategia con la ética. Se plantea que una estrategia empresarial no debe contrariar los principios éticos universales, dado que al hacerlo caería en una contradicción. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
Universidad San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC ADM EMP;0006 2015 |
|
dc.subject |
Estrategia empresarial |
es |
dc.subject |
Ética |
es |
dc.subject |
Administración de empresas |
es |
dc.title |
Estrategia y ética |
es |
dc.type |
Lectura |
es |