DSpace Repository

Evolución y gerencia de marketing

Show simple item record

dc.contributor.author Rodríguez S., Mario Alí
dc.date.accessioned 2024-08-09T18:32:21Z
dc.date.available 2024-08-09T18:32:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri localhost/xmlui/handle/11506/2610
dc.description What does the term marketing mean to you? Many people think it means the same thing as personal selling. Others think marketing is the same as personal selling and advertising. Still others think marketing is about placing products in stores, arranging window displays, and maintaining inventories of products for future sales. In reality, marketing encompasses all of these activities and more. Marketing has two facets. First, it is a philosophy, attitude, perspective, or managerial orientation that emphasizes customer satisfaction. In the second facet, marketing is made up of the activities and processes adopted to put this philosophy into practice. The American Marketing Association's definition of marketing focuses on the second facet. Marketing is the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value to customers, partners, and society at large. es
dc.description.abstract ¿Para usted qué significa el término marketing? Numerosas personas creen que significa lo mismo que la venta personal. Otras consideran que el marketing es igual que la venta personal y la publicidad. Otras más piensan que el marketing se relaciona con colocar los productos a la disposición del público en las tiendas, arreglar escaparates y mantener inventarios de productos para ventas futuras. En realidad, el marketing abarca todas estas actividades y más. El marketing tiene dos facetas. En primer lugar, es una filosofía, una actitud, una perspectiva o una orientación gerencial que hace hincapié en la satisfacción del cliente. En la segunda faceta, el marketing está conformado por las actividades y los procesos adoptados para poner en práctica esta filosofía. La definición de marketing de la American Marketing Association está enfocada en la segunda faceta. El marketing es la actividad, el conjunto de instituciones y los procesos para crear, comunicar, entregar e intercambiar ofertas que tienen valor para los clientes, los socios y la sociedad en general. es
dc.language.iso es es
dc.publisher U San Marcos es
dc.relation.ispartofseries LEC MER;0005 2021
dc.subject Marketing es
dc.subject Gerencia de mercadeo es
dc.title Evolución y gerencia de marketing es
dc.type Objeto de aprendizaje es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account