dc.contributor.author |
Samir Kiuan, Miguel |
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dc.date.accessioned |
2024-07-29T23:13:22Z |
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dc.date.available |
2024-07-29T23:13:22Z |
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dc.date.issued |
2021 |
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dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/2574 |
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dc.description |
Whenever we ask ourselves the question of what marketing management and planning is, we get vague, not very concise answers. Just ask 10 managers to describe how marketing contributes to the success of their company and you will surely get 10 different answers. To create and implement a pure and balanced marketing plan, it is necessary to reflect on the concept of marketing management, which must be practiced and recognized by the organization and customers, considering marketing management as a process of developing marketing ideas; it is the ability to isolate, control and program the marketing function. In this axis of thought, the elements that allow us to answer the question will be addressed: What are the mechanisms that allow us to create and implement a marketing plan that responds to the needs of the business organization and contributes to its success? Therefore, it is important to recognize marketing planning. The marketing plan is the final result of the efforts of analysis and understanding of the problems and opportunities associated with the market, based on the customers and the company's product offering. It is the framework in which marketing actions are built to reach and exceed expectations. This process is surrounded by a large number of details, which makes planning the main activity of the marketing professional. Details make the difference and lead a product to success. To achieve this, the marketing manager needs to know for sure what he is going to do; it is essential to have control over the entire process, reducing uncertainties and risks, especially in costs and investments. In a market that is turning at an ever faster pace, with great changes, with growing demands in terms of quality and costs, planning is a matter of survival. To survive and improve, to grow, it is essential to unite the efforts of all people towards a single objective, giving a sense of unity and organization. |
es |
dc.description.abstract |
Siempre que nos planteamos la pregunta sobre ¿qué es la gestión y planificación de marketing, obtenemos respuestas vagas, no muy concisas. Sólo basta con preguntarle a 10 gerentes que describan la forma como el marketing contribuye al éxito de su empresa y de seguro obtendrá 10 respuestas diferentes. Para crear e implementar un plan de marketing puro y equilibrado, es necesario reflexionar en torno al concepto de gestión de marketing el cual debe ser practicado y reconocido por la organización y los clientes, considerando la gestión de marketing como un proceso de desarrollo de ideas de marketing; es la capacidad de aislar, controlar y programar la función de marketing. En el presente eje de pensamiento se abordarán los elementos que permiten dar respuesta a la pregunta ¿Cuáles son los mecanismos que permiten crear e implementar un plan de mercadeo que dé respuesta a las necesidades de la organización empresarial y contribuya a su éxito?, por lo anterior, es importante reconocer la planeación del marketing. El plan de marketing es el resultado final de los esfuerzos de análisis y comprensión de los problemas y oportunidades asociadas al mercado, con base en los clientes y en la oferta de productos de la empresa. Es el marco de trabajo en el que se constituyen las acciones de marketing para alcanzar y superar las expectativas. Este proceso está rodeado de una gran cantidad de detalles, lo que convierte la planeación en la principal actividad del profesional de marketing. Los detalles hacen la diferencia y llevan un producto a alcanzar el éxito. Para lograrlo, el directivo de marketing necesita saber con seguridad que va a hacer; es indispensable que tenga dominio sobre todo el proceso, reduciendo las incertidumbres y los riesgos, especialmente en costos e inversiones. En un mercado que gira cada vez a mayor velocidad, de grandes cambios, con crecientes exigencias en cuanto a la calidad y a los costos, la planeación es cuestión de supervivencia. Para subsistir y mejor, para crecer es esencial unir los esfuerzos de todas las personas en dirección a un único objetivo, dando sentido de unidad y organización. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
U San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC MER;0004 2021 |
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dc.subject |
Plan de mercadeo |
es |
dc.subject |
Programas de marketing |
es |
dc.subject |
Mercadotecnia |
es |
dc.title |
Plan de mercadeo |
es |
dc.type |
Lectura |
es |