dc.contributor.author |
Ramírez, Nancy |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-05T19:26:32Z |
|
dc.date.available |
2024-01-05T19:26:32Z |
|
dc.date.issued |
2020-11 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/2307 |
|
dc.description |
After completing the Baccalaureate program, it is intended that
Students provide solutions to problems or needs
of the topic chosen to develop the research that will end with
the presentation of a written document.
It is necessary for the student to show the results
obtained and their recommendations, in a brief oral presentation.
To carry out this event the student must have
There are three phases in the exhibition, the first phase corresponds
to the initial content which includes the greeting to those present, the title
of the defense, the induction, the problem and the general objective. The
The second phase corresponds to the presentation of the development of the
research, methodology and analysis of the results and the last
This stage presents the conclusions and recommendations to which
It came after the entire investigative process.
For the above, it is necessary that the student prepare a
presentation in an orderly and structured manner with the data
relevant and necessary for the jury to know the project,
although the idea is not to transcribe the text because the jury has read
the written document in advance. The idea is to prepare a
executive presentation articulated with the content and the presenter.
For its part, the content must be very well thought out and placed in
presentation in compliance with etiquette standards
corresponding standards and APA seventh edition standards, which allows
a harmony with the design of the presentation, finally and very
Importantly, whoever makes the exhibition must also prepare and
attend to recommendations regarding basic elements such as
are personal presentation, voice modulation, communication
non verbal.
The prior preparation of the material and the audiovisual equipment play a
core role to complete the process successfully. |
es |
dc.description.abstract |
Después de finalizar el programa de Bachillerato se pretenden que
los estudiantes brinden soluciones a problemáticas o necesidades
del tema elegido para desarrollar la investigación que finalizará con
la presentación de un documento escrito.
Se hace necesario que el estudiante muestre los resultados
obtenidos y sus recomendaciones, en una breve exposición oral.
Para el desarrollo de este evento el estudiante debe tener
presentes tres fases en la exposición, la primera fase corresponde
al contenido inicial el cual incluye el saludo a los presentes, el titulo
de la defensa, la inducción, el problema y el objetivo general. La
segunda fase corresponde a la presentación del desarrollo de la
investigación, metodología y el análisis de los resultados y la última
etapa se plantean las conclusiones y recomendaciones a las que se
llegó después de todo el proceso investigativo.
Para lo anterior es necesario que el estudiante prepare una
presentación de forma ordena y estructurada con los datos
relevantes y necesarios para que el jurado conozca el proyecto,
aunque la idea no es transcribir el texto por cuanto el jurado ha leído
con antelación el documento escrito. La idea es preparar una
presentación ejecutiva articulada con el contenido y el presentador.
Por su parte el contenido debe ser muy bien pensado y colocado en
la presentación cumpliendo con las normas de etiqueta
correspondientes y las normas APA septima edición, lo cual permite
una armonía con el diseño de la presentación, finalmente y muy
importante quien realiza la exposición también debe preparase y
atender recomendaciones con respecto elementos básicos como lo
son la presentación personal, la modulación de la voz, comunicación
no verbal.
La preparación previa del material y el equipo audiovisual juegan un
papel medular para completar el proceso de forma exitosa. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
U San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC RRHH;0039 2020 |
|
dc.subject |
Defensa pública |
es |
dc.subject |
Presentación efectiva |
es |
dc.subject |
Tribunal evaluador |
es |
dc.subject |
Contenido |
es |
dc.subject |
Presentador |
es |
dc.subject |
Diapositivas |
es |
dc.title |
Análisis y reporte de resultados |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |