DSpace Repository

Análisis y reporte de resultados

Show simple item record

dc.contributor.author Ramírez, Nancy
dc.date.accessioned 2024-01-05T19:26:32Z
dc.date.available 2024-01-05T19:26:32Z
dc.date.issued 2020-11
dc.identifier.uri localhost/xmlui/handle/11506/2307
dc.description After completing the Baccalaureate program, it is intended that Students provide solutions to problems or needs of the topic chosen to develop the research that will end with the presentation of a written document. It is necessary for the student to show the results obtained and their recommendations, in a brief oral presentation. To carry out this event the student must have There are three phases in the exhibition, the first phase corresponds to the initial content which includes the greeting to those present, the title of the defense, the induction, the problem and the general objective. The The second phase corresponds to the presentation of the development of the research, methodology and analysis of the results and the last This stage presents the conclusions and recommendations to which It came after the entire investigative process. For the above, it is necessary that the student prepare a presentation in an orderly and structured manner with the data relevant and necessary for the jury to know the project, although the idea is not to transcribe the text because the jury has read the written document in advance. The idea is to prepare a executive presentation articulated with the content and the presenter. For its part, the content must be very well thought out and placed in presentation in compliance with etiquette standards corresponding standards and APA seventh edition standards, which allows a harmony with the design of the presentation, finally and very Importantly, whoever makes the exhibition must also prepare and attend to recommendations regarding basic elements such as are personal presentation, voice modulation, communication non verbal. The prior preparation of the material and the audiovisual equipment play a core role to complete the process successfully. es
dc.description.abstract Después de finalizar el programa de Bachillerato se pretenden que los estudiantes brinden soluciones a problemáticas o necesidades del tema elegido para desarrollar la investigación que finalizará con la presentación de un documento escrito. Se hace necesario que el estudiante muestre los resultados obtenidos y sus recomendaciones, en una breve exposición oral. Para el desarrollo de este evento el estudiante debe tener presentes tres fases en la exposición, la primera fase corresponde al contenido inicial el cual incluye el saludo a los presentes, el titulo de la defensa, la inducción, el problema y el objetivo general. La segunda fase corresponde a la presentación del desarrollo de la investigación, metodología y el análisis de los resultados y la última etapa se plantean las conclusiones y recomendaciones a las que se llegó después de todo el proceso investigativo. Para lo anterior es necesario que el estudiante prepare una presentación de forma ordena y estructurada con los datos relevantes y necesarios para que el jurado conozca el proyecto, aunque la idea no es transcribir el texto por cuanto el jurado ha leído con antelación el documento escrito. La idea es preparar una presentación ejecutiva articulada con el contenido y el presentador. Por su parte el contenido debe ser muy bien pensado y colocado en la presentación cumpliendo con las normas de etiqueta correspondientes y las normas APA septima edición, lo cual permite una armonía con el diseño de la presentación, finalmente y muy importante quien realiza la exposición también debe preparase y atender recomendaciones con respecto elementos básicos como lo son la presentación personal, la modulación de la voz, comunicación no verbal. La preparación previa del material y el equipo audiovisual juegan un papel medular para completar el proceso de forma exitosa. es
dc.language.iso es es
dc.publisher U San Marcos es
dc.relation.ispartofseries LEC RRHH;0039 2020
dc.subject Defensa pública es
dc.subject Presentación efectiva es
dc.subject Tribunal evaluador es
dc.subject Contenido es
dc.subject Presentador es
dc.subject Diapositivas es
dc.title Análisis y reporte de resultados es
dc.type Objeto de aprendizaje es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account