dc.contributor.author |
Madrigal Bravo, Karla |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-04T22:12:21Z |
|
dc.date.available |
2024-01-04T22:12:21Z |
|
dc.date.issued |
2020-10 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/2288 |
|
dc.description |
To obtain excellent functioning within an organization, internal communication is necessary; without communication, it is difficult for the company to flow to achieve its objectives. It is an indispensable tool that, when used excellently, reduces time and maximizes results. Internal communication can be organized in three ways, descending, ascending and horizontal, which must be accepted in the company to maintain a good relationship and
interaction with the work group. Internal communication helps improve the work environment and worker performance, promoting employee satisfaction and motivation. Communication must be effective, therefore, it is very significant that the message is clear and concise, that it is integrative and that communication channels are taken advantage of, the dissemination must be permanent, but at the same time excess of information must be avoided. information. When communication fails, labor conflicts occur, which are also discussed in this reading. We will not only see their definition but also the management that must be done in this regard and that has to do with the management of the company's discipline. |
es |
dc.description.abstract |
Para obtener un excelente funcionamiento dentro de una organización se hace necesaria la comunicación interna, sin comunicación difícilmente la empresa fluye para lograr sus objetivos. Es una herramienta indispensable que al hacer un excelente uso se reduce tiempos y se maximizan resultados. La comunicación interna se puede organizar en tres formas, descendente, ascendente y horizontal, las cuales deben ser acogidas en la empresa para mantener una buena relación e
interacción con el grupo de trabajo. La comunicación interna ayuda a que mejore el clima laboral y al rendimiento de los trabajadores, fomentando la satisfacción del empleado y la motivación. La comunicación debe ser efectiva, por tanto, es muy significativo que se tenga claridad y concisión en el mensaje, que sea integradora y que se aprovechen los canales de comunicación, la difusión debe ser permanente, pero a su vez se debe evitar el exceso de información. Cuando la comunicación falla se producen conflictos laborales, mismos que también se tratan en esta lectura, no solo veremos su definición sino también la gestión que se debe hacer al respecto y que tiene que ver con la gestión de la disciplina de la empresa. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
U San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC RRHH;0019 2020 |
|
dc.subject |
Comunicación |
es |
dc.subject |
Conflictos |
es |
dc.subject |
Disciplina |
es |
dc.subject |
Políticas |
es |
dc.subject |
Intervención |
es |
dc.subject |
Psicología laboral |
es |
dc.title |
Principios de psicología laboral. Parte I |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |