dc.contributor.author |
Silva, José Luis |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-07T01:06:53Z |
|
dc.date.available |
2023-06-07T01:06:53Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/1923 |
|
dc.description |
In this axis we will learn about the normative and methodological part of quality, the different models of standards, parameters and most used terms. We will be studying in more detail the ISO 9001 standard, since it can be applied to any company or organization and, in addition, it can be combined in perfect harmony with more specific quality models such as EFQM, SQAS, BRC, GLOBALGAP, etc. Quality standards were created to raise awareness of the work in companies, aimed at continuous improvement and meeting customer requirements, following international strategies. But it is also important that there is a good working environment, suggesting that companies have how to withstand the changes that are required worldwide and that allow them to participate adequately in globalization. Continuing supported with the Nodes of the Areandino Seal we will study the conditions that a company must have to comply with quality, through a "critical thinking" we will analyze the vision of the world and the different theories of quality to put them into practice and achieve excellence. In the same way you will find the help of the glossary, video capsules, in-depth readings, interspersed questions, resources and learning activities, in addition to an evaluative test on the implementation of quality systems in companies, the requirements that must be taken into account always seeking to understand the customers and offer them the best. |
es |
dc.description.abstract |
En este eje conoceremos la parte normativa y metodológica de la calidad, los diferentes modelos de normas, parámetros y términos más utilizados. Estaremos estudiando con más detenimiento la norma ISO 9001, debido a que puede aplicarse a cualquier empresa u organización y, además, puede combinarse en perfecta armonía con modelos de calidad más específicos como por ejemplo EFQM, SQAS, BRC, GLOBALGAP, etc. Las normas de calidad fueron creadas para tomar conciencia del trabajo en las empresas, orientadas a tener un mejoramiento continuo y cumplir con los requisitos de los clientes, siguiendo unas estrategias internacionales. Pero también es importante que exista un buen clima laboral, sugiriendo que las empresas tengan como soportar los cambios, que se exigen a nivel mundial y que le permiten participar de forma adecuada en la globalización. Siguiendo apoyados con los Nodos del Sello Areandino estudiaremos las condiciones que una empresa debe tener para cumplir con la calidad, a través de un “pensamiento crítico” analizaremos la visión del mundo y las diferentes teorías de la calidad para ponerlas en práctica y conseguir la excelencia. De igual manera encontrarán las ayudas del glosario, video cápsulas, lecturas de profundización, preguntas intercaladas, recursos y actividades de aprendizaje, además de una prueba evaluativa sobre la implementación de los sistemas de calidad en las empresas, los requisitos que deben tener en cuenta buscando siempre entender a los clientes y ofrecerles lo mejor. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC ADM EMP;0007 2021 |
|
dc.subject |
Gestión de calidad |
es |
dc.title |
Implementación de un sistema de gestión de calidad |
es |
dc.type |
Lectura |
es |