dc.contributor.author |
Silva, José Luis |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-07T00:58:52Z |
|
dc.date.available |
2023-06-07T00:58:52Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/1921 |
|
dc.description |
In this module we will see the background of quality and its evolution through time, how its impact was in each era, the different advances and the standardization of the current era. Therefore, in the content of this axis, it is intended to expose the main concepts of quality management, to understand how companies developed improvement systems, thinking about meeting the needs of customers and exceeding their expectations. The way in which human beings have developed and experienced quality in their different tasks, the period of the Middle Ages, the transition to the industrial revolution and the modern era, ending with the creation and development of international quality standards, will be presented. In each chapter you will find interspersed questions, complementary readings, video capsules for a better understanding of the topics and a glossary of technical words. This quality module will allow you to see its usefulness in companies, whether manufacturing or services, since this knowledge is also appropriate in the Areandino Seal according to the Node of "service orientation" to develop subjective and operational skills of being and doing, thinking about the best way to make proposals for improvement, in difficult situations that engineers may encounter in their professional life. |
es |
dc.description.abstract |
En este módulo se verán los antecedentes de la calidad y su evolución a través del tiempo, cómo fue su impacto en cada época, los distintos avances y la normalización de la era actual. Por lo tanto, en el contenido de este eje, se pretende exponer los principales conceptos de la gestión de calidad, para entender cómo las empresas desarrollaron sistemas de mejoramiento, pensando en cumplir con las necesidades de los clientes y superar sus expectativas. Se dará a conocer la manera en que los seres humanos desde un inicio han desarrollado y han vivido la calidad en sus diferentes labores, el período de la edad media, la transición a la revolución industrial y la era moderna, finalizando con la creación y desarrollo de las normas internacionales de calidad. En cada capítulo encontrará preguntas intercaladas, lecturas complementarias, videocápsulas para mayor comprensión de los temas y un glosario de palabras técnicas. Este módulo de calidad permitirá ver su utilidad en las empresas ya sean de manufactura o servicios, puesto que estos conocimientos también están apropiados en el Sello Areandino según el Nodo de “orientación al servicio” para desarrollar las habilidades subjetivas y operativas del ser y el hacer, pensando en la óptima forma de realizar propuestas de mejoramiento, ante situaciones de dificultad que como ingenieros pueden encontrar en la vida profesional. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC ADM EMP;0005 2021 |
|
dc.subject |
Gestión de calidad |
es |
dc.title |
Evolución y desarrollo de la calidad |
es |
dc.type |
Lectura |
es |