dc.contributor.author |
Gómez Ospina, Darling |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-22T18:23:24Z |
|
dc.date.available |
2023-03-22T18:23:24Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/1723 |
|
dc.description |
In this reference we will study the theoretical concepts of market research for the export process and product positioning abroad, we will review the elements of the 7 P's, the SWOT matrix (definition by its initials Weaknesses, Opportunities, Strengths or Threats) although in some studies it is also known as SWOT or SWOT, depending on the connotation that is given but the meaning is the same, only changes the order of the words and therefore the initials. Demographic, geographic, pictographic aspects are taken, which help us to determine the feasibility of the product abroad. |
es |
dc.description.abstract |
En este referente estudiaremos los conceptos teóricos del estudio de mercado para el proceso de exportación y el posicionamiento de productos en el exterior, revisaremos los elementos de las 7 P, la matriz DOFA (definición por sus iniciales Debilidades, Oportunidades, Fortalezas o Amenazas) aunque en algunos estudios también se conoce como FODA o DAFO, dependiendo de la connotación que se le brinde pero el significado es el mismo, solamente cambia el orden de las palabras y por ende de las iniciales. Se toman aspectos demográficos, geográficos, pictográficos, los cuales nos ayudan a determinar la factibilidad del producto en el exterior. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC FIN;0035 2021 |
|
dc.subject |
Comercio exterior |
es |
dc.subject |
Estudio de mercado |
es |
dc.subject |
Exportaciones |
es |
dc.title |
Estudio de mercado |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |