DSpace Repository

Estudio de mercado

Show simple item record

dc.contributor.author Gómez Ospina, Darling
dc.date.accessioned 2023-03-22T18:23:24Z
dc.date.available 2023-03-22T18:23:24Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri localhost/xmlui/handle/11506/1723
dc.description In this reference we will study the theoretical concepts of market research for the export process and product positioning abroad, we will review the elements of the 7 P's, the SWOT matrix (definition by its initials Weaknesses, Opportunities, Strengths or Threats) although in some studies it is also known as SWOT or SWOT, depending on the connotation that is given but the meaning is the same, only changes the order of the words and therefore the initials. Demographic, geographic, pictographic aspects are taken, which help us to determine the feasibility of the product abroad. es
dc.description.abstract En este referente estudiaremos los conceptos teóricos del estudio de mercado para el proceso de exportación y el posicionamiento de productos en el exterior, revisaremos los elementos de las 7 P, la matriz DOFA (definición por sus iniciales Debilidades, Oportunidades, Fortalezas o Amenazas) aunque en algunos estudios también se conoce como FODA o DAFO, dependiendo de la connotación que se le brinde pero el significado es el mismo, solamente cambia el orden de las palabras y por ende de las iniciales. Se toman aspectos demográficos, geográficos, pictográficos, los cuales nos ayudan a determinar la factibilidad del producto en el exterior. es
dc.language.iso es es
dc.publisher USAM es
dc.relation.ispartofseries LEC FIN;0035 2021
dc.subject Comercio exterior es
dc.subject Estudio de mercado es
dc.subject Exportaciones es
dc.title Estudio de mercado es
dc.type Objeto de aprendizaje es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account