dc.contributor.author |
Zapparoli González, Claudia |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-02T02:19:30Z |
|
dc.date.available |
2021-09-02T02:19:30Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1295 |
|
dc.description |
The phases of innovation can be divided into four main steps: the idea, the concept, the solution and the market, each of the phases has a series of characteristics that must be considered, the first two are oriented to the most creative part and the other two have a goal-directed approach and process. On the other hand, there are innovation models that go from the generation of the idea to the implementation and introduction in the market. Two models of innovation are mainly defined, the linear model oriented to the classical development of knowledge and a parallel model, where the origin of the innovation is the result of the interaction of market forces. In this chapter the processes of each of the innovation factors will be defined, as well as the most used models. brings with it a need for self-analysis and organizational impact that goes far beyond the mere management of ideas or projects. |
es |
dc.description.abstract |
Las fases de la innovación se pueden dividir en cuatro pasos principales: la idea, el concepto, la solución y el mercado, cada una de las fases tiene una serie de características que deben considerarse, las dos primeras son orientadas a la parte más creativa y las otras dos tiene un proceso y enfoque dirigidos a un objetivo. Por otro lado, existen modelos de innovación que van desde la generación de la idea hasta la implementación e introducción en el mercado. Se definen principalmente dos modelos de innovación, el modelo lineal orientado al desarrollo clásico del conocimiento y otro paralelo, donde el origen de la innovación es el resultado de la interacción de las fuerzas del mercado. En este capítulo se definirán los procesos de cada uno de los factores de la innovación, así como los modelos más utilizados. trae consigo una necesidad de autoanálisis e impacto organizacional que va mucho más allá de la mera gestión de ideas o proyectos. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC ADM EMP;0008 2020 |
|
dc.subject |
Creatividad |
es |
dc.subject |
Innovación |
es |
dc.subject |
Modelos de innovación |
es |
dc.title |
Fases de la innovación |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |