DSpace Repository

Enfoques psicología educativa

Show simple item record

dc.contributor.author Universidad San Marcos
dc.date.accessioned 2021-07-08T00:01:33Z
dc.date.available 2021-07-08T00:01:33Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1213
dc.description The development of the following reading, recapitulates the contributions of Woolfolk (2010), who has delved into the approaches used in the teaching and learning process. Initially, it is important to define the word integrated approach to teaching, as the way that the teacher or the researcher has to assess this process and the intervention with the students is oriented from the principles of the chosen approach. It is also valuable to remember that learning is the process by which the experience through interaction with the environment, generates a permanent, deliberate or involuntary change, appropriate or not, in knowledge or behavior. Depending on the approach, more emphasis will be placed on changes in knowledge or behavior. The behavioral approach, the social cognitive approach, the human information processing approaches and teaching, the constructivist approach, the domain-specific approach, and their relationship with teaching are addressed. es
dc.description.abstract El desarrollo de la siguiente lectura, recapitula los aportes de Woolfolk (2010), quien ha profundizado sobre los enfoques utilizados en el proceso de enseñanza y aprendizaje. Inicialmente, es importante definir la palabra enfoque integrada a la enseñanza, como la forma que tiene el docente o el investigador de valorar dicho proceso y la intervención con los estudiantes se orienta desde los principios del enfoque elegido. También es valioso recordar que el aprendizaje es el proceso mediante el cual la experiencia por la interrelación con el medio, genera un cambio permanente, deliberado o involuntario, apropiado o no, en el conocimiento o la conducta. Según el enfoque, se le dará mayor importancia a los cambios del conocimiento o a los conductuales. Se aborda el enfoque conductual, el enfoque cognitivo social, los enfoques del procesamiento humano de la información y la enseñanza, el enfoque constructivista, el enfoque de dominio específico, y la relación de estos con la enseñanza. es
dc.language.iso es es
dc.publisher USAM es
dc.relation.ispartofseries LEC EDU;0015 2020
dc.subject Psicología de la educación es
dc.subject Proceso de aprendizaje es
dc.subject Teoría de la educación es
dc.title Enfoques psicología educativa es
dc.type Objeto de aprendizaje es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account