DSpace Repository

Historia de la publicidad

Show simple item record

dc.contributor.author Universidad San Marcos
dc.date.accessioned 2021-02-15T22:39:53Z
dc.date.available 2021-02-15T22:39:53Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1154
dc.description The 20th century represents the apogee of advertising, the mass media fulfills its role of social impact, turning radio, television and the press into the most efficient means of mass persuasion, however, the history of advertising goes back many years, its evolution is directly linked to the history of mankind. The birth of advertising is related to the birth of commerce, economic, technical and financial evolution, as well as social development, ideological change and cultural movements. es
dc.description.abstract El siglo XX representa el apogeo de la publicidad, los medios de comunicación masivos cumplen su papel de impacto social, convirtiendo a la radio, la televisión y la prensa en los medios más eficientes para la persuasión de masas, sin embargo, la historia de la publicidad se remonta a muchos años atrás, su evolución se vincula directamente con la historia de la humanidad. El nacimiento de la publicidad de relaciona con el nacimiento del comercio, la evolución económica, técnica y financiera, así como con el desarrollo social, el cambio ideológico y los movimientos culturales. es
dc.language.iso es es
dc.publisher USAM es
dc.relation.ispartofseries LEC MER;0018 2020
dc.subject Publicidad es
dc.subject Mercadeo es
dc.subject Promoción de ventas es
dc.title Historia de la publicidad es
dc.type Objeto de aprendizaje es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account