DSpace Repository

Didáctica de la evaluación-Parte II

Show simple item record

dc.contributor.author Universidad San Marcos
dc.date.accessioned 2021-08-14T20:51:25Z
dc.date.available 2021-08-14T20:51:25Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1255
dc.description In relation to the process of evaluating, it is preponderant to understand that achieving a development in a truthful, valid and reliable way is necessary to take into account the principles that govern it, who in the last instance are the ones that determine the guidelines, norms or rules that are applied. they must continue to guide her towards the success of the educational task. In this reading, the principles of integrality, continuity, differentiality, scientificity and educativeness are addressed. es
dc.description.abstract En relación con el proceso de evaluar, es preponderante entender que lograr un desarrollo de una manera veraz, válida y confiable es necesario tomar en cuenta los principios que la rigen, quiénes en última instancia son los que determinan las pautas, normas o reglas que se deben seguir para orientarla hacia el éxito del quehacer educativo. En esta lectura se abordan los principios de integralidad, continuidad, diferencialidad, cientificidad y educatividad. es
dc.language.iso es es
dc.publisher USAM es
dc.relation.ispartofseries LEC EDU;0053 2020
dc.subject Evaluación educativa es
dc.subject Principios de la evaluación es
dc.title Didáctica de la evaluación-Parte II es
dc.type Objeto de aprendizaje es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account