dc.contributor.author |
Universidad San Marcos |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-14T20:51:25Z |
|
dc.date.available |
2021-08-14T20:51:25Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1255 |
|
dc.description |
In relation to the process of evaluating, it is preponderant to understand that achieving a development in a truthful, valid and reliable way is necessary to take into account the principles that govern it, who in the last instance are the ones that determine the guidelines, norms or rules that are applied. they must continue to guide her towards the success of the educational task. In this reading, the principles of integrality, continuity, differentiality, scientificity and educativeness are addressed. |
es |
dc.description.abstract |
En relación con el proceso de evaluar, es preponderante entender que lograr un desarrollo de una manera veraz, válida y confiable es necesario tomar en cuenta los principios que la rigen, quiénes en última instancia son los que determinan las pautas, normas o reglas que se deben seguir para orientarla hacia el éxito del quehacer educativo. En esta lectura se abordan los principios de integralidad, continuidad, diferencialidad, cientificidad y educatividad. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC EDU;0053 2020 |
|
dc.subject |
Evaluación educativa |
es |
dc.subject |
Principios de la evaluación |
es |
dc.title |
Didáctica de la evaluación-Parte II |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |