dc.contributor.author |
Universidad San Marcos |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-06T23:47:08Z |
|
dc.date.available |
2021-08-06T23:47:08Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1241 |
|
dc.description |
This reading should be more of a process of reflection as professionals dedicated to education that of maintaining a continuous reflection on the issues that concern us, the great differences that exist in our educational model should be the beginning of a great process of analysis, reflection and deepening in the search for solutions and transformations of the Costa Rican society that has been marked by processes of inequality, injustice, impoverishment, loss of competitiveness, political, economic and social crisis, in other words we are witnesses of a crisis of structure and not The due interdisciplinary reflections are being carried out to be able to correct this that afflicts us as citizens. In this work among the undeniable task of educators who work directly in the formation of the new generations. |
es |
dc.description.abstract |
Esta lectura debe ser más de un proceso de reflexión como profesionales dedicados a la educación el de mantener una continua reflexión sobre los temas que nos competen, las grandes diferencias que existen en nuestro modelo educativo debe ser el inicio de un gran proceso de análisis, reflexión y profundización en la búsqueda de soluciones y transformaciones de la sociedad costarricense que se ha visto marcada por procesos de desigualdad, injusticia, empobrecimiento, pérdida de competitividad, crisis política, económica y social, en otras palabras somos testigos de una crisis de estructura y no se están realizando las debidas reflexiones interdisciplinares para poder subsanar esto que nos aqueja como ciudadanos. En esta labor entre la tarea innegable de los educadores que trabajan directamente en la formación de las nuevas generaciones. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC EDU;0041 2020 |
|
dc.subject |
Educación--Costa Rica |
es |
dc.subject |
Personal docente |
es |
dc.title |
Educación en el contexto costarricense |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |