DSpace Repository

Reconocimiento de métodos didácticos

Show simple item record

dc.contributor.author Universidad San Marcos
dc.date.accessioned 2021-08-06T01:49:46Z
dc.date.available 2021-08-06T01:49:46Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1230
dc.description In this reading the methods common to the so-called Traditional School are exposed, these methods are: the deductive method, inductive method, academic method, rote method, analytical method, synthetic method and magisterial method. The characteristics of each are discussed below, along with the advantages and disadvantages of their application in class. Before, the following practical questions about the application of the methods are answered: How can the teacher choose the best method? What methods do you have to choose the teacher? To choose the best method, the teacher must carry out an analysis on the characteristics of the population to be treated, the objectives to which it aims both in institutional and personal planning; and the time possibilities you have to develop the different requirements in each method. es
dc.description.abstract En esta lectura se exponen los métodos comunes a la denominada Escuela Tradicional, estos métodos son: el Método deductivo, Método inductivo, Método academicista, Método memorístico, Método analítico, Método sintético y Método magistral. A continuación, se abordan características de cada uno, junto con las ventajas y desventajas de su aplicación en clase. Antes se responde a las siguientes preguntas prácticas sobre la aplicación de los métodos: ¿Cómo puede el docente elegir el mejor método? ¿Cuáles métodos tiene para escoger el docente? Para elegir el mejor método, el docente debe realizar un análisis sobre las características de la población a tratar, los objetivos a los que apunta tanto en la planificación institucional, como personal; y las posibilidades de tiempo que posee para desarrollar los diferentes requerimientos en cada método. es
dc.language.iso es es
dc.publisher USAM es
dc.relation.ispartofseries LEC EDU;0030 2020
dc.subject Didáctica es
dc.subject Método de enseñanza es
dc.subject Técnica de enseñanza es
dc.title Reconocimiento de métodos didácticos es
dc.type Objeto de aprendizaje es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account