dc.contributor.author |
Universidad San Marcos |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-06T01:49:46Z |
|
dc.date.available |
2021-08-06T01:49:46Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1230 |
|
dc.description |
In this reading the methods common to the so-called Traditional School are exposed, these methods are: the deductive method, inductive method, academic method, rote method, analytical method, synthetic method and magisterial method. The characteristics of each are discussed below, along with the advantages and disadvantages of their application in class. Before, the following practical questions about the application of the methods are answered: How can the teacher choose the best method? What methods do you have to choose the teacher?
To choose the best method, the teacher must carry out an analysis on the characteristics of the population to be treated, the objectives to which it aims both in institutional and personal planning; and the time possibilities you have to develop the different requirements in each method. |
es |
dc.description.abstract |
En esta lectura se exponen los métodos comunes a la denominada Escuela Tradicional, estos métodos son: el Método deductivo, Método inductivo, Método academicista, Método memorístico, Método analítico, Método sintético y Método magistral. A continuación, se abordan características de cada uno, junto con las ventajas y desventajas de su aplicación en clase. Antes se responde a las siguientes preguntas prácticas sobre la aplicación de los métodos: ¿Cómo puede el docente elegir el mejor método? ¿Cuáles métodos tiene para escoger el docente?
Para elegir el mejor método, el docente debe realizar un análisis sobre las características de la población a tratar, los objetivos a los que apunta tanto en la planificación institucional, como personal; y las posibilidades de tiempo que posee para desarrollar los diferentes requerimientos en cada método. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC EDU;0030 2020 |
|
dc.subject |
Didáctica |
es |
dc.subject |
Método de enseñanza |
es |
dc.subject |
Técnica de enseñanza |
es |
dc.title |
Reconocimiento de métodos didácticos |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |