dc.contributor.author |
Universidad San Marcos |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-06T02:01:46Z |
|
dc.date.available |
2021-07-06T02:01:46Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1202 |
|
dc.description |
The different professionals have been given the task of studying both Pedagogy and Educational Sciences, this with the purpose of knowing to what extent pedagogy is linked to education, as well as the relationships it maintains with other sciences that also, they interfere with education. Finding the similarities or differences between the two sciences can be very difficult. The classifications that can be given will vary according to the conception of Education; that is, of how different real aspects of Education are included in the global conception of Education Sciences. The real aspects of education include: pedagogical practice, analytical studies, synthetic studies, educational investment, normative science, and finally, speculative science. The crisis facing education is addressed, due to the lack of updating of contents, a crisis that is approached from three points of view: 1) The debate between Pedagogy and Educational Sciences, 2) Principles of critical pedagogy and 3 ) Reflective position of teaching practice. |
es |
dc.description.abstract |
Los diferentes profesionales se han dado a la tarea de estudiar tanto a la Pedagogía como a las Ciencias de la Educación, esto con el propósito de conocer hasta qué punto la pedagogía está vinculada a la educación, así como las relaciones que sostiene con otras ciencias que también, interfieren en la Educación. El encontrar los parecidos o las diferencias entre ambas ciencias, puede resultar muy difícil. Las clasificaciones que se puedan dar variarán según la concepción que se tenga de la Educación; es decir, de cómo se incluyan distintos aspectos reales de la Educación, en la concepción globalizadora de las Ciencias de la Educación. Entre los aspectos reales de la educación se engloban: la práctica pedagógica, los estudios analíticos, los estudios sintéticos, la inversión educativa, las ciencias normativas y, por último, las ciencias especulativas. Se aborda la crisis que enfrenta la educación, por la falta de actualización de contenidos, crisis que es abordada desde tres puntos de vista: 1) El debate entre la Pedagogía y las Ciencias de la Educación, 2) Principios de la pedagogía crítica y 3) Posición reflexiva de la práctica docente. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC EDU;0004 2020 |
|
dc.subject |
Ciencias de la educación |
es |
dc.subject |
Formación de docentes |
es |
dc.subject |
Práctica pedagógica |
es |
dc.title |
La pedagogía, ciencia que estudia la educación |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |