dc.contributor.author |
Universidad San Marcos |
|
dc.date.accessioned |
2020-04-10T05:45:09Z |
|
dc.date.available |
2020-04-10T05:45:09Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/506/451 |
|
dc.description |
The legislation of Promotion of the Competition arises as an ideal solution for the organization of markets and the social welfare; to understand better such matter the text gives the definitions of economic agent, consumer, trader or supplier. Subsequently, the Law for the Promotion of Competition and Effective Defense of the Consumer is analyzed. |
es |
dc.description.abstract |
La legislación de Promoción de la Competencia surge como una solución ideal para la organización de mercados y el bienestar social; para comprender mejor tal materia el texto da a conocer las definiciones de agente económico, consumidor, comerciante o proveedor. Posteriormente, se analiza la Ley de Promoción de la Competencia y Defensa Efectiva del Consumidor. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
Universidad San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC DERE;0017 2016 |
|
dc.subject |
Legislación mercantil |
es |
dc.subject |
Derecho mercantil |
es |
dc.subject |
Competencia |
es |
dc.subject |
Consumidor |
es |
dc.title |
Regulación y políticas de competencia |
es |
dc.type |
Lectura |
es |