dc.contributor.author |
Acuña Acuña, Edwin Gerardo |
|
dc.contributor.author |
Salas Castro, Fernando |
|
dc.date.accessioned |
2024-04-30T19:31:59Z |
|
dc.date.available |
2024-04-30T19:31:59Z |
|
dc.date.issued |
2023-12 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/2482 |
|
dc.description |
This research compares traditional discrete mathematics teaching in universities with methods that incorporate technology and interactive learning. The effectiveness of both methodologies was analyzed using a quantitative and qualitative approach. The results showed that the integration of technology significantly improves students' interest, motivation, and academic performance. This blended approach revealed a deep understanding of the benefits in learning, suggesting important changes for university teaching in the digital age. |
es |
dc.description.abstract |
Esta investigación compara la enseñanza tradicional de matemáticas discretas en universidades con métodos que incorporan tecnología y aprendizaje interactivo. Se analizó la efectividad de ambas metodologías mediante un enfoque cuantitativo y cualitativo. Los resultados mostraron que la integración de tecnología mejora significativamente el interés, motivación y rendimiento académico de los estudiantes. Este enfoque mixto reveló una comprensión profunda de los beneficios en el aprendizaje, sugiriendo cambios importantes para la enseñanza universitaria en la era digital. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
EDU Review |
es |
dc.relation.ispartofseries |
Publi Docen;0068 2023 |
|
dc.subject |
Aprendizaje interactivo |
es |
dc.subject |
Matemáticas discretas |
es |
dc.subject |
Nuevas tecnologías |
es |
dc.subject |
Estudios comparativos |
es |
dc.subject |
Metodología de enseñanza |
es |
dc.title |
Aprendizaje interactivo en matemáticas discretas con nuevas tecnologías |
es |
dc.type |
Artículo |
es |