dc.contributor.author |
Ramírez Loría, Luis |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-08T18:42:42Z |
|
dc.date.available |
2024-02-08T18:42:42Z |
|
dc.date.issued |
2021-03 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/2420 |
|
dc.description |
Currently, most companies and institutions seek to maximize efficiency in the use of their investment resources, whether economic, material or professional, which is why, for the development of initiatives, ideas or actions for continuous improvement, they seek a project-based execution, which means giving the necessary importance to all stages of the project cycle, from pre-investment to the operation stage.
The project proposal and analysis can be defined as the set of background information that allows judging, qualitatively and quantitatively, the advantages and disadvantages of the allocation of resources to a specific investment initiative, in this particular case of computer projects. This course is designed to understand project management from a financial perspective, as well as develop the ability to analyze computer investment projects from a financial perspective, to determine their profitability and viability.
In topic 2, transcendental factors are established for the establishment of strategies for both marketing and addressing new markets, such as carrying out the market study, its objectives, utilities and the difference with market research.
Other topics to analyze such as the adequate identification of the products, goods or services to be formulated, the establishment of a market, potential clients and how to understand and establish the demand for the product, an adequate approach to the establishment of the product offer and prices, without forgetting factors associated with regulation, competition and one of the most important aspects such as marketing and customer relations. |
es |
dc.description.abstract |
En la actualidad la mayoría de las empresas e instituciones busca maximizar la eficiencia en el uso de sus recursos de inversión, sean estos económicos, materiales o profesionales, por lo cual, para el desarrollo de iniciativas, ideas o acciones de mejora continua, busca una ejecución basada en proyectos, lo cual significa darle la importancia necesaria a todas las etapas del ciclo del proyecto, desde la pre-inversión hasta la etapa de funcionamiento.
La propuesta y análisis de proyectos puede definirse como el conjunto de antecedentes que permiten juzgar, cualitativa y cuantitativamente, las ventajas y desventajas que presenta la asignación de recursos a una determinada iniciativa de inversión, en este caso particular de proyectos informáticos. Este curso está diseñado para comprender la gestión de proyectos desde una perspectiva financiera, así como desarrollar la competencia de analizar desde la óptica financiera los proyectos de inversión informáticos, para determinar su rentabilidad y viabilidad.
En el tema 2, se establecen factores trascendentales para el establecimiento de estrategias tanto de mercadotecnia como de abordaje de nuevos mercados, tales como la realización del estudio de mercado, sus objetivos, utilidades y la diferencia con la investigación de mercado.
Otros temas por analizar como la adecuada identificación de los productos, bienes o servicios a formular, el establecimiento de un mercado, clientes potenciales y cómo entender y establecer la demanda del producto, un adecuado abordaje del establecimiento de la oferta de productos y los precios, sin olvidar factores asociados a la regulación, competencia y uno de los aspectos más trascendentales como lo es la comercialización y la relación con el cliente. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
U San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC ADM PROY;0010 2021 |
|
dc.subject |
Estudio de mercado |
es |
dc.subject |
Servicio |
es |
dc.subject |
Oferta y demanda |
es |
dc.subject |
Comercialización |
es |
dc.title |
Inversión y estudios de mercado. Parte II |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |