dc.contributor.author |
Picado Sandí, Lizzy Vanessa |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-28T01:12:19Z |
|
dc.date.available |
2023-07-28T01:12:19Z |
|
dc.date.issued |
2020-11-06 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/2005 |
|
dc.description |
The subject of music has marked my life for many years, from a very young age I gave myself the task of studying music and learning about the benefits and uses through it. On many occasions you will see different uses of music, have you heard about music therapy? This has been one of the most creative processes that have emerged in recent times to promote teaching in a non-verbal way, here you will see some uses of music: Improvisation, encourages the student to create their own melody, either by singing , or playing the instrument that is provided for practice. |
es |
dc.description.abstract |
El tema de la música ha marcado mi vida por muchos años, desde muy joven me di a la tarea de estudiar música y aprender sobre los beneficios y usos a través de esta. En muchas ocasiones verás diferentes usos de la música, ¿escuchaste acerca de la musicoterapia? Este ha sido uno de los procesos más creativos que han surgido en los últimos tiempos para promover la enseñanza de una manera no verbal, aquí verás algunos usos de la música: La Improvisación, impulsa al estudiante a que cree su propia melodía, ya sea cantando, o ejecutando el instrumento que le es proporcionado para la práctica. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
Blog. U San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
Publi Docen;0045 2020 |
|
dc.subject |
Musicoterapia |
es |
dc.subject |
Herramientas de aprendizaje |
es |
dc.subject |
Enseñanza |
es |
dc.title |
La música como herramienta de aprendizaje |
es |
dc.type |
Artículo |
es |