DSpace Repository

Acuerdos comerciales

Show simple item record

dc.contributor.author Murillo, Diana Paola
dc.date.accessioned 2023-06-20T00:57:42Z
dc.date.available 2023-06-20T00:57:42Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri localhost/xmlui/handle/11506/1940
dc.description Consumers' needs are becoming more demanding every day, they want new products constantly, with 24/7 service provision, i.e. availability at the moment they require it. Accordingly, companies focus their efforts on meeting the expectations of end users, whether they are companies or individuals, in order to increase sales volume, which ultimately leads to increased profitability and competitiveness of the companies. On the other hand, the companies that carry out operations abroad require a series of knowledge and support tools that in many occasions is provided by the Government through the formation of strategic places for trade such as free trade zones and special zones, added to this is the signing of trade agreements to facilitate the increase of the commercialization of goods and services between countries. After the signing of trade agreements, governments seek the modernization of national production and the creation of companies that generate and maintain optimal levels of employment, improving the living conditions of citizens. All in order to modernize the physical distribution infrastructure of the country and simplify international trade procedures to support the competitiveness of enterprises, which is why this axis introduces the student of Virtual Marketing Management in free and special zones, trade agreements and some terminology for easy understanding. This will lead us to ask what trade agreements are in force for the conduct of international activities and how they contribute to the distribution and logistics. es
dc.description.abstract Las necesidades de los consumidores cada día son más exigentes, desean productos nuevos constantemente, con prestación de servicio de 24/7, esto es disponibilidad al momento en que ellos lo requieran. De acuerdo con lo anterior, las empresas encaminan sus esfuerzos al logro de las expectativas de los usuarios finales ya sean estos empresas o personas para aumentar el volumen de ventas que a la postre deriva en el aumento de la rentabilidad y la competitividad de las compañías. Por otro lado, las empresas que realizan operaciones en el extranjero requieren de una serie de conocimientos y herramientas de apoyo que en muchas ocasiones es suministrada por el Gobierno a partir de la formación de lugares estratégicos para el comercio como lo son las zonas francas y zonas especiales, sumado a esto se tiene la firma de acuerdos comerciales para facilitar el aumento de la comercialización de bienes y servicios entre países. Tras la firma de los acuerdos comerciales los Gobiernos buscan la modernización de la producción nacional y la creación de empresas que generen y mantengan niveles óptimos de empleo mejorando las condiciones de vida de los ciudadanos. Todo con el fin de modernizar la infraestructura de distribución física del país y simplificar los procedimientos de comercio internacional para así apoyar la competitividad de las empresas, es por ello que en este eje se introduce al estudiante de Administración de Mercadeo Virtual en zonas francas y especiales, en los acuerdos comerciales y algunas terminologías para una fácil comprensión Lo anterior nos llevará a preguntarnos qué acuerdos comerciales están vigentes para la realización actividades internacionales y cómo estos aportan a la distribución y logística. es
dc.language.iso es es
dc.publisher USAM es
dc.relation.ispartofseries LEC COME;0009 2021
dc.subject Comercio internacional es
dc.subject Acuerdos comerciales es
dc.subject Logística es
dc.title Acuerdos comerciales es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account