DSpace Repository

Patrones de consumo, sustentabilidad y huellas ecológicas

Show simple item record

dc.contributor.author Hernández, Paula Andrea
dc.date.accessioned 2023-06-06T23:02:47Z
dc.date.available 2023-06-06T23:02:47Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri localhost/xmlui/handle/11506/1918
dc.description The present referent of thought oriented to analyze is divided in two moments: First: It is proposed to analyze on consumption patterns and the relationship this has with the environmental dimension, likewise to recognize the term sustainability and ecological footprint. Second: The student is presented with an overview of alternative models of development, markets and biotrade, fair and solidarity trade, and mechanisms of citizen participation, topics closely related to environmental education, through which the student will understand the importance of its integration into the dynamics of social contexts as a useful tool in the collective construction of alternative solutions to environmental problems that arise at the regional and local level. The purpose of this reference is to provide the student with the conceptual bases under which environmental education is articulated to these current issues, covering international and national contexts that allow the student to visualize the transversal character of environmental education in all areas and activities carried out by human beings. The question is addressed: What alternative models of development can society in general adopt to improve consumption patterns that affect ecological footprints and therefore environmental sustainability? es
dc.description.abstract El presente referente de pensamiento orientado a analicemos se divide en dos momentos: Primero: Se propone analizar sobre los patrones de consumo y la relación que esto tiene con la dimensión ambiental, igualmente a reconocer el término de sustentabilidad y huella ecológica. Segundo: Se presenta al estudiante un panorama general sobre modelos alternativos al desarrollo, mercados y biocomercio, comercio justo y solidario, y mecanismos de participación ciudadana temas estrechamente relacionados con la educación ambiental, a través del cual el estudiante podrá entender la importancia de su integración a la dinámica de los contextos sociales como herramienta útil en la construcción colectiva de alternativas de solución, frente a las problemáticas ambientales que se presentan a nivel regional y local. El propósito del presente referente, es brindar al estudiante las bases conceptuales bajo las cuales se articule la educación ambiental a estos temas de actualidad, abarcando contextos internacionales y nacionales que le permitan al estudiante visualizar el carácter transversal de la educación ambiental en todos los ámbitos y actividades realizadas por los seres humanos. Se aborda la pregunta: ¿Qué modelos alternativos de desarrollo puede adoptar la sociedad en general para mejorar los patrones de consumo que incide en las huellas ecológicas y por ende en la sustentabilidad ambiental? es
dc.language.iso es es
dc.publisher USAM es
dc.relation.ispartofseries LEC MISC;0011 2021
dc.subject Gestión ambiental es
dc.subject Desarrollo sostenible es
dc.subject Huella ecológica es
dc.title Patrones de consumo, sustentabilidad y huellas ecológicas es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account