dc.contributor.author |
Ramírez Loría, Luis |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-23T01:34:05Z |
|
dc.date.available |
2022-03-23T01:34:05Z |
|
dc.date.issued |
2020-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1398 |
|
dc.description |
We will analyze how a structured oral presentation of the research should be carried out and the styles and formal aspects for the presentation of the results, at the end of the research carried out. It is important to emphasize that an adequate presentation of the research report is highly related to the communication skills possessed by the researcher or the study presenter, therefore, the proper management of oral and written communication techniques is an important foundation for this closing stage of the research process, so that it is equally effective and avoids negative aspects that may interfere with the understanding of the results. |
es |
dc.description.abstract |
Analizaremos cómo debe realizarse una presentación oral estructurada de la investigación y los estilos y aspectos formales para la presentación de los resultados, al final de investigación realizada. En esto es importante recalcar que, una adecuada presentación del informe de la investigación está altamente relacionado con las capacidades de comunicación que posea el investigador o el expositor del estudio, por lo cual, el manejo adecuado de las técnicas de comunicación orales y escritas es un fundamento importante para esta etapa de cierre de cierre del proceso investigativo, de forma que, sea igual de eficaz y evite aspectos negativos que puedan interferir en el entendimiento de los resultados. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC MET;0018 2020 |
|
dc.subject |
Metodología de la investigación |
es |
dc.subject |
Investigación científica |
es |
dc.subject |
Método científico |
es |
dc.subject |
Informe de investigación |
es |
dc.title |
El informe investigativo. Parte II |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |