DSpace Repository

Antecedentes de la mercadotecnia

Show simple item record

dc.contributor.author Universidad San Marcos
dc.date.accessioned 2020-04-15T23:01:13Z
dc.date.available 2020-04-15T23:01:13Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/506/615
dc.description By way of introduction, we explore the background to marketing and its emergence as a response to a need in society, in its thirst for information and knowledge throughout history. Different definitions of marketing are attached for a better analysis of the concept; finally, basic marketing concepts are explained, such as: needs, desires, demand, product, exchange, transactions, markets, intermediaries and wholesalers. es
dc.description.abstract A modo de introducción, se exploran los antecedentes de la mercadotecnia y la aparición de esta como respuesta a una necesidad de la sociedad, en su sed de información y conocimiento a través de la historia. Se adjuntan diferentes definiciones de mercadotecnia para un mejor análisis del concepto; por último, se explican conceptos básicos de mercadeo, tales como: necesidades, deseos, demanda, producto, intercambio, transacciones, mercados, intermediarios y mayoristas. es
dc.language.iso es es
dc.publisher Universidad San Marcos es
dc.relation.ispartofseries LEC MER;0055 2016
dc.subject Mercadeo es
dc.subject Mercadotecnia es
dc.subject Antecedentes es
dc.title Antecedentes de la mercadotecnia es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account