dc.contributor.author |
Universidad San Marcos |
|
dc.date.accessioned |
2020-04-14T23:22:32Z |
|
dc.date.available |
2020-04-14T23:22:32Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/506/570 |
|
dc.description |
When a company considers creating a product and/or service, it must understand that there are substantial differences between the two terms, which it is necessary to know in order to create them correctly and reach the desired market. The reading explains the characteristics that differentiate the services from the goods, in addition, the handling of products to attract clients is appreciated, as well as the yield of utilities, in such point the product line is approached. The most effective ways of competing are also examined, pointing out reasons for success and failure. It is concluded that the marketer must consider that the marketing of services requires a specific design in comparison with that of goods, added to the fact that there is the option of reinventing products and services to boost their sales, improve margins and make their supply chain more flexible. |
es |
dc.description.abstract |
En el momento que una empresa se plantea crear un producto y/o servicio debe comprender que existen diferencias sustanciales entre ambos términos, las cuales resulta necesario conocer para crearlos correctamente y llegar al mercado deseado. La lectura explica las características que diferencian a los servicios de los bienes, además, se aprecia el manejo de productos para atraer clientes, así como el rendimiento de utilidades, en tal punto se aborda la línea de producto. También se examinan las formas más efectivas de competir puntualizando razones de éxito y fracaso. Se concluye que el mercadólogo debe considerar que la mercadotecnia de servicios requiere de un diseño específico en comparación con la de bienes, sumado a que existe la opción de reinventar los productos y servicios logrando potenciar sus ventas, mejorar los márgenes y flexibilizar su cadena de suministro. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
Universidad San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC MER;0010 2016 |
|
dc.subject |
Desarrollo de productos |
es |
dc.subject |
Producto |
es |
dc.subject |
Mercadeo |
es |
dc.title |
Productos y servicios para competir |
es |
dc.type |
Lectura |
es |