dc.contributor.author |
Red Costarricense de Instituciones Educativas Sostenibles |
|
dc.date.accessioned |
2023-05-05T22:03:37Z |
|
dc.date.available |
2023-05-05T22:03:37Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/1884 |
|
dc.description |
REDIES, the Costa Rican Network of Sustainable Educational Institutions, was formed at the School of Agriculture of the Humid Tropics Region, EARTH, in 2009 and to date (2022) 16 higher and technical education institutions constitute the basic blocks of its constitution. Through this network, the continuous commitment of the authorities to achieve sustainability is sought; this, in order to establish strategic alliances of exchange and cooperation to promote and execute sustainability actions between the member institutions of the network and their communities of action and influence. For this annual report, it corresponds to the achievements and challenges of the results of environmental indicators, the application of environmental policy, participation in regional training, fairs, national and international networks such as the Food Loss and Waste Network, ARIUSA, among others. . With the joint and participatory work of sustainable educational institutions, it has been possible to consolidate actions that each year strengthen institutional environmental management and to strengthen the degree of influence in thousands of participants of said institutions. We are pleased to present this report that summarizes the work carried out by the institutions during the year 2022. |
es |
dc.description.abstract |
REDIES, la Red Costarricense de Instituciones Educativas Sostenibles, fue conformada en la Escuela de Agricultura de la Región del Trópico Húmedo, EARTH, en 2009 y a la fecha (2022) 16 instituciones de educación superior y técnica constituyen los bloques basales de su constitución. A través de esta red se busca el compromiso continuo de las autoridades para alcanzar la sostenibilidad; ello, en aras de establecer alianzas estratégicas de intercambio y cooperación para promover y ejecutar acciones de sostenibilidad entre las instituciones miembros de la red y sus comunidades de acción e influencia. Para este informe anual, corresponde a los logros y retos de los resultados de indicadores ambientales, la aplicación de la política ambiental, la participación en capacitaciones regionales, ferias, redes nacionales e internaciones como Red de pérdida y desperdicio de alimentos, ARIUSA, entre otras. Con el trabajo conjunto y participativo de las instituciones educativas sostenibles se ha logrado consolidar acciones que cada año fortalecen la gestión ambiental institucional y a fortalecer el grado de influencia en miles de participantes de dichas instituciones. Con agrado presentamos este informe que resume el trabajo realizado por las instituciones, durante el año 2022. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
INF RED;0001 2022 |
|
dc.subject |
Informe |
es |
dc.subject |
REDIES |
es |
dc.subject |
Sostenibilidad |
es |
dc.title |
Informe anual de la Red Costarricense de Instituciones Educativas Sostenibles: Principales proyectos desarrollados durante el año 2022 |
es |
dc.type |
Reporte técnico |
es |