Show simple item record

dc.contributor.author Universidad San Marcos
dc.date.accessioned 2020-08-23T01:57:54Z
dc.date.available 2020-08-23T01:57:54Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/996
dc.description The market form where there are few sellers of the same good or service is studied, known as an oligopoly. Its characteristics, barriers, as well as the setting of prices in the oligopoly are presented by means of three models: bankrupt demand model, dominant company model and game theory. es
dc.description.abstract Se estudia la forma de mercado en donde existen pocos vendedores de un mismo bien o servicio, conocida como oligopolio. Son presentadas sus características, barreras, así como la fijación de precios en el oligopolio por medio de tres modelos: modelo de demanda quebrada, modelo de empresa dominante y la teoría de juegos. es
dc.language.iso es es
dc.publisher Universidad San Marcos es
dc.relation.ispartofseries LEC ECO;0015 2019
dc.subject Microeconomía es
dc.subject Oligopolio es
dc.subject Mercado es
dc.subject Teoría de juegos es
dc.title Oligopolio es
dc.type Objeto de aprendizaje es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account