DSpace Repository

Benchmarking, outsourcing y reingeniería

Show simple item record

dc.contributor.author Mendoza Ortega, Carlos
dc.date.accessioned 2024-01-06T20:22:19Z
dc.date.available 2024-01-06T20:22:19Z
dc.date.issued 2021-05
dc.identifier.uri localhost/xmlui/handle/11506/2328
dc.description Benchmarking is a systematic process that is used to evaluate the products, services and work processes of organizations recognized as representatives of the most outstanding practices, with the purpose of making improvements in the company that carries it out. Thanks to the continuous search for improvements, both in industrial and commercial processes, forms of application have been found that translate into positive results for companies. Such is the case of the reference comparison or benchmarking that arose from the need to know how other companies perform and thus have information that serves to improve processes and achieve a high level of competitiveness. There are two proverbs that justify the presence of benchmarking. One of them, written by General SunTZu, is of Chinese origin and dates back to more than 1,500 years ago: “If you know your enemy and know yourself, you have no reason to fear the outcome of 100 battles” The other originated in Japan and comes from the word damotuzu which means: “Fight to be the best of the best" . So what is benchmarking? It is a constant research process with which new ideas are sought to implement methods, practices and processes for adapting positive characteristics, in order to obtain the best of the best. It can be carried out in industrial and commercial aspects. and administrative, since it is not limited to a special area It is firmly based on constantly contemplating, understanding and evaluating not only the internal world of the company but (more importantly) also the external one It is a way to compare what you do with the best practices implemented by other recognized successful companies, to evaluate performance and determine changes. es
dc.description.abstract Benchmarking es un proceso sistemático que se utiliza para evaluar Los productos, servicios y procesos de trabajo de Las organizaciones reconocidas como representantes de Las prácticas más sobresalientes, con el propósito de realizar mejoras en la empresa que Lo lleva a cabo. Gracias a la búsqueda continua de mejoras, tanto en los procesos industriales como en los comerciales, se han encontrado formas de aplicación que se traducen en resultados positivos para las empresas Tal es el caso de la comparación referencial o benchmarking que surgió a partir de la necesidad de saber cómo se desempeñan otras empresas y así tener información que sirva para mejorar los procesos y lograr un alto nivel de competitividad Hay dos proverbios que justifican la presencia del benchmarking Uno de ellos, escrito por el general SunTZu, es de origen chino y data de hace más de 1,500 años: “Si usted conoce a su enemigo y se conoce a sí mismo, no tiene por qué temer el resultado de 100 batallas” El otro se originó en japón y proviene de la palabra damotuzu que significa: “Luchar por ser el mejor de los mejores” . Entonces, ¿qué es el benchmarking? Se trata de un proceso de investigación constante con el cual se buscan nuevas ideas para implantar métodos, prácticas y procesos de adaptación de las características positivas, con el fin de obtener lo mejor de lo mejore Se puede llevar a cabo en los aspectos industrial, comercial y administrativo, pues no se limita a un área en especial Se basa firmemente en contemplar, comprender y evaluar de manera constante no sólo el mundo interno de la compañía sino (más importante aún) también el externo Es una forma de comparar lo que usted hace con las mejores prácticas implantadas por otras empresas de éxito reconocido, para evaluar el desempeño y determinar los cambios. es
dc.language.iso es es
dc.publisher U San Marcos es
dc.relation.ispartofseries LEC ADM EMP;0011 2021
dc.subject Benchmarking es
dc.subject Outsourcing es
dc.subject Reingeniería es
dc.subject Teoría organizacional es
dc.subject Diseño organizacional es
dc.title Benchmarking, outsourcing y reingeniería es
dc.type Objeto de aprendizaje es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account