DSpace Repository

Fases de la innovación

Show simple item record

dc.contributor.author Zapparoli González, Claudia
dc.date.accessioned 2021-09-02T02:19:30Z
dc.date.available 2021-09-02T02:19:30Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://repositorio.usam.ac.cr/xmlui/handle/11506/1295
dc.description The phases of innovation can be divided into four main steps: the idea, the concept, the solution and the market, each of the phases has a series of characteristics that must be considered, the first two are oriented to the most creative part and the other two have a goal-directed approach and process. On the other hand, there are innovation models that go from the generation of the idea to the implementation and introduction in the market. Two models of innovation are mainly defined, the linear model oriented to the classical development of knowledge and a parallel model, where the origin of the innovation is the result of the interaction of market forces. In this chapter the processes of each of the innovation factors will be defined, as well as the most used models. brings with it a need for self-analysis and organizational impact that goes far beyond the mere management of ideas or projects. es
dc.description.abstract Las fases de la innovación se pueden dividir en cuatro pasos principales: la idea, el concepto, la solución y el mercado, cada una de las fases tiene una serie de características que deben considerarse, las dos primeras son orientadas a la parte más creativa y las otras dos tiene un proceso y enfoque dirigidos a un objetivo. Por otro lado, existen modelos de innovación que van desde la generación de la idea hasta la implementación e introducción en el mercado. Se definen principalmente dos modelos de innovación, el modelo lineal orientado al desarrollo clásico del conocimiento y otro paralelo, donde el origen de la innovación es el resultado de la interacción de las fuerzas del mercado. En este capítulo se definirán los procesos de cada uno de los factores de la innovación, así como los modelos más utilizados. trae consigo una necesidad de autoanálisis e impacto organizacional que va mucho más allá de la mera gestión de ideas o proyectos. es
dc.language.iso es es
dc.publisher USAM es
dc.relation.ispartofseries LEC ADM EMP;0008 2020
dc.subject Creatividad es
dc.subject Innovación es
dc.subject Modelos de innovación es
dc.title Fases de la innovación es
dc.type Objeto de aprendizaje es
dc.type Lectura es


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account