dc.contributor.author |
Zamora Gutiérrez, Myrna |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-29T22:53:42Z |
|
dc.date.available |
2024-07-29T22:53:42Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/2570 |
|
dc.description |
If it ain’t broke, break it” is the name of an innovation book that promotes radical changes. At this point, when many organizations still operate with old vertical structures, with quality controls by sampling and with internal communication barriers that prevent change; the best thing is to “break it”. When you want to change the market. When you introduce new technology. When continuous incremental improvements do not satisfy the strategic need of the organization. Then, you have to break it and do it again. This process is known in organizations as Reengineering. But reengineering has to make sure it includes the best practices of the industry, so, for that reason it has to be preceded by Benchmarking. And since the organization must keep only what adds value to its proposal, then it is necessary to consider Outsourcing or subcontracting the support areas that are not directly related to its value proposition. In this topic, we will study these three methodologies that are trending in organizations. |
es |
dc.description.abstract |
Si no está roto, rómpalo” se llama un libro de innovación que promueve cambios radicales. En este punto, en el que muchas organizaciones funcionan aún con viejas estructuras verticales, con controles de calidad por muestreo y con barreras de comunicación internas que impiden el cambio; lo mejor es “romperlo”. Cuando se desea cambiar de mercado. Cuando se introduce nueva tecnología. Cuando las mejoras continuas incrementales no satisfacen la necesidad estratégica de la organización. Entonces, hay que romperlo y volverlo a hacer. A este proceso, en las organizaciones se conoce como Reingeniería. Pero la reingeniería tiene que asegurarse de incluir las mejores prácticas de la industria, así que, por esa razón tiene que ir precedida por un Benchmarking. Y dado que la organización debe conservar solo lo que le agrega valor a su propuesta, entonces es necesario que considere el Outsourcing o la subcontratación de las áreas de apoyo que no están directamente relacionadas con su propuesta de valor. En este tema, estudiaremos estas tres metodologías que son tendencia en las organizaciones. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
U San Marcos |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC ADM EMP;0019 2021 |
|
dc.subject |
Reingeniería |
es |
dc.subject |
Benchmarking |
es |
dc.subject |
Terciarización |
es |
dc.subject |
Innovación |
es |
dc.title |
Reingeniería, benchmarking y terciarización |
es |
dc.type |
Lectura |
es |