dc.contributor.author |
Martínez Romero, Bernardo |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-27T23:21:26Z |
|
dc.date.available |
2023-03-27T23:21:26Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
localhost/xmlui/handle/11506/1741 |
|
dc.description |
Companies today face a market model that is totally different from the traditional one. The sales approach for their products has also changed, forcing them to look for new and differentiating strategies to position themselves in their productive sector. Opening up to the international market requires companies to investigate, understand and adapt to its demands and to the expectations of the customer, especially the end consumer. A determining factor in an export logistics process is the efficiency that must be taken into account in the care and protection of the product in each of its stages. Packaging is essential and significant for achieving the objectives of protection, storage and final delivery. Packaging is the complement to the logistics process, since it allows additional protection of the product, but its main function is to facilitate the handling of the cargo and optimize storage, both in the warehouse and during transportation. Having a packaging system that guarantees the excellent condition of the product, minimizes space and reduces logistics costs is one of the strategies that make modern companies more profitable and competitive in the market. The purpose of having a good packing and packaging system is to facilitate the collection, packaging and classification of goods for shipment, protecting them from physical and environmental risks during storage and transportation. Its objective is to motivate the consumer to purchase the product and to guarantee that it is in the same quality conditions it had at the time of its elaboration or manufacture. |
es |
dc.description.abstract |
Las empresas hoy se enfrentan a un modelo de mercado totalmente diferente al tradicional. El enfoque de venta para sus productos también ha cambiado, hecho que las obliga a buscar estrategias novedosas y diferenciadoras para posicionarse en su sector productivo. Abrirse al mercado internacional exige por parte de las compañías investigar, conocer y adaptarse a sus exigencias y a las expectativas del cliente, especialmente del consumidor final. Un factor determinante en un proceso logístico de exportación es la eficiencia que se debe tener frente al cuidado y la protección del producto en cada uno de sus etapas. El empaque es primordial y significativo para el logro de los objetivos de protección, almacenamiento y entrega final. Por su parte, el embalaje es el complemento al proceso logístico, dado que permite adicionalmente proteger aún más el producto, pero principalmente su función es facilitar la manipulación de la carga y optimizar el almacenamiento, tanto en la bodega como en su transporte. Contar con un sistema de empaque y embalaje que garantice el excelente estado del producto, minimice espacios y reduzca costos logísticos es una de las estrategias que hace a las empresas modernas más rentables y competitivas en el mercado. El propósito de contar con un buen sistema de empaque y embalaje es facilitar el acopio, empacado y clasificación de mercancías para su envío, protegiéndolas de riesgos físicos y ambientales durante su almacenamiento y transporte. Su objetivo es motivar al consumidor para que adquiera el producto y garantizar que este se encuentre en las mismas condiciones de calidad que tenía en el momento de su elaboración o fabricación. |
es |
dc.language.iso |
es |
es |
dc.publisher |
USAM |
es |
dc.relation.ispartofseries |
LEC LOG;0008 2021 |
|
dc.subject |
Logística |
es |
dc.subject |
Empaque |
es |
dc.subject |
Embalaje |
es |
dc.title |
El empaque y embalaje adecuados |
es |
dc.type |
Objeto de aprendizaje |
es |
dc.type |
Lectura |
es |